piątek, 22 marca 2019

Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT

Klasyczna, dekoracyjna i bardzo wdzięczna serwetka na szydełku. :)
Moja serwetka jest w beżowa a oryginalna jest biała ale jedna i druga prezentują się wyjątkowo. :)
O serduszku pisałam już TU - Klik. :)
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT



Kordonek dosyć sztywny ale takie własnie najbardziej lubię!
Średnica 36 cmszydełko numer 1,25 mm sam wzór jest łatwy i dzierganie jej było dla mnie samą przyjemnością. :)
Według projektu na serwetkę potrzeba 30g kordonka, jednak u mnie kordonka poszło znacznie więcej.
Nici o grubości 50g/325m a szydełko od 1mm do 1,25mm.
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT

Kochani dziś nie będę miała kiedy, ale serdecznie zapraszam do śledzeni strony bo schemat, opis i wzór będzie dostępny za kilka dni.
No i jest też schemat i opis. :) 
Wzór pochodzi z Robótki Ręczne 2/2002
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT
Za zgodą wydawnictwa, do którego należą prawa autorskie do wzoru: 


Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT

Tak wygląda oryginalna serwetka:
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT
Schemat można udostępniać odsyłając (link zwrotny), do tego oryginalnego wpisu.  
Szydełkowa serwetka w stylu retro - piękna i klasyczna + SCHEMAT


Jeśli uda Ci się wydziergać serwetkę z tego wzoru, koniecznie się tym pochwal w komentarzu do tego wpisu. :) 
Zapraszam również na resztę szydełkowych wzorów na serwetki, obrusy oraz bieżniki - wszystko znajdziecie pod TYM linkiem. :)
Jak tam Kochani Wasze szydełkowe przygotowanie do świat?
Ja czekam na bawełniane kordonki nowosolskie. ;) 
Lubicie te kordonki, czy macie inne swoje ulubione?
--------------
Jeżeli w jakikolwiek sposób zainspirujesz się moim kursem, podziel się tym a chętnie Cię odwiedzę :)
Ściskam
Dorota

12 komentarzy:

  1. Jak zawsze piękna aranżacja,a serwetka bardzo harmnonijna 🙂
    Nie pamiętam kiedy zrobiłam ostatnią serwetkę,ale zawsze chętnie sięgam po kordonek Cable, dla mnie jeden z lepszych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Justynko, już miałam w koszyku inne kordonki ale jak zauważyłam, że nowosolskie są też bawełniane to jednak postanowiłam je kupic. ;-) No i Nowa Sól całkiem blisko :-) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Piękna serwetka,mam ten schemat.Dobrze że dalej funkcjonujesz,tu jeszcze nie ogarniam gdzie co jest ,na starym blogu było posegregowane ,sama też musiałam założyć blogspota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. ;) Blogger to bardzo wdzięczna platforma, więc spokojnie wszystko opanujesz. No i z chęcią do Ciebie zaglądnę. ;)

      Usuń
  3. Piękna serwetka. Chętnie skorzystam ze schematu. Dziergałam serwetki na kiermasz i wkrótce pokażę na blogu. Mój ulubiony kordonek do delikatnych serwetek to Babylo 20, Muza 20. Do trochę większych serwet używam Cable 5, a duży obrus dziergałam z Maxi. Nie próbowałam jeszcze nici nowosolskich. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie. :) Ja w zasadzie dziergałam tylko z Maxi ale mam też inne kordonki, których nazw nie znam ale są relacyjne, wystarczy tylko zrobić robótkę i nie trzeba krochmalić bo sama w sobie pięknie się trzema. Z chęcią też wypróbuję te kordonki a Twoje prace są cudne! :)

      Usuń
  4. Piękna serwetka :) na pewno wypróbuję wzór :)
    Ja osobiście preferuję kolorowe serwetki albo właśnie beże / ecru, ale czasami biała klasyka komponuje się najlepiej :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. :) Powodzenia przy dzierganiu i pozdrawiam serdecznie. ;)

      Usuń
  5. Serwetka jest przepiękna, a że nić sztywna to dobrze, nie trzeba bawić się z krochmaleniem.Ja kiedyś najczęściej robiłam serwetki białe, ale gdy odkryłam kordonki nowosolskie, zrobiłam już trochę kolorowych. Z tym,że robiłam poliestrowymi, (bawełny z Nowej Soli jeszcze nie znam) i są one miękkie, trzeba krochmalić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Bożenko! :) Bawełnę z nowosolskiego trzeba krochmalić przy cienkiej nitce. Czekam aż będą też grubsze bawełniane kordonki tak jak przy poliestrowych. ;) Serdecznie pozdrawiam Bożenko!

      Usuń
  6. Witam, zakochałam się w tym schemacie, i zaczęłam dzierganie... lecz przy 11 okrążeniu mam problem, serwetka zaczyna się zwijać w koszyk ... 🤔... czy w tym miejscu należałoby zmienić szydło na większe??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No hej, jak idziesz zgodnie ze schematem, to spokojnie w następnym rzędzie wszystko ładnie będzie się układać. :) Nie zmieniamy rozmiary szydełka, nie ma takiej potrzeby. Powodzenia i pozdrowionka. :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po sobie - będę mogła i Ciebie odwiedzić:)

Nowsze wpisy Starsze wpisy Strona główna