sobota, 12 listopada 2011

Różane serduszko, haftem tasiemkowym – Kurs krok po kroku


Pragnę przedstawić kurs na serduszko z różyczek, wykonanych haftem tasiemkowym. Cytując Adama Mickiewicza „Miej serce i patrzaj w serce”
Potrzebne będą
- tasiemki różnych kolorów,
- specjalna ostra igła z podłużnym oczkiem,
- materiał do haftowania,
- projekt serca, wydruk,
- mulina,
- tamborek,
- szpikulec,
- brystol,,
- spinacze,
 - długopis żelowy.



Krok 1
Wydrukowany wzór przypinamy spinaczami do brystolu.

Krok 2
Dziurkujemy cały wzór, na największych kółkach wykonujemy 5 dziurek(plus jedna dziurka w środku), na mniejszych 3 dziurki(plus jedna dziurka w środku), oraz po jednej dziurce w najmniejszych kółeczkach...

Krok 3
Brystol z dziurkami przykładamy do naszego materiału i odwzorowujemy wzór, przez dziurki długopisem żelowym.

Krok 4
Za pomocą muliny z podwójną nitką ,wyszywamy w największych kółkach po  5 przęseł.

Krok 5
Za pomocą muliny z podwójną nitką, wyszywamy w mniejszych kółkach po  3 przęsła.

Krok 6
Gotowe przęsła w serduszku.

Krok 7
Nawlekamy bordową tasiemkę i zaczynając od środka okręgu, przeplatamy naprzemiennie dookoła tasiemkę, która układa się w różyczkę.

Krok 8
Nawlekając złotawą tasiemkę i zaczynając od środka okręgu, przeplatamy -  uwaga ! – tylko pod przęsłami tasiemkę również dookoła, która również układa się w różyczkę.
Krok 9
Wykonujemy na pojedynczych otworach – pikotki.

Krok 10
Wyszywamy listki w następujący sposób...
Krok 11
Serduszko oprawiamy w rameczkę i upominek gotowy.



13 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne są Twoje kursy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny tutorial :)
    Podziwiam pracochłonność wykonania :)
    Ja zwykle pomijam etap nanoszenia wzoru czy kropek - intuicyjnie od razu nitką i wstążęczką robię :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy tutek. Wszystko wygląda tak prosto, fajnie, wręcz zachęca do wypróbowania. Poza tym efekt końcowy jest świetny. Widziałam kiedyś na picasaweb całe łąki kwiatów robione tą techniką i pomyślałam że nie do wykonania dla mnie. Dziś dzięki Tobie wydaje mi się bardziej realne do wykonania:) Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę:), dziękuję za odwiedzinki i miłe komentarze w moim kuferku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite! Niby proste, a dla mnie i tak skomplikowane. Podziwiam za talent!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku jakie piękne chyba sama spróbuję,dziękuje za kursy są bardzo przydatne zapraszam do mnie www.kamila35.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Bosze, jakie cudne, obym się nie zakochała w hafcie wstążeczkowym ! bo mi życia zabraknie !
    Dziekuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie ;-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz tutaj zobaczyłam co to jest haft tasiemkowy :) Naprawdę
    Dzięki za kurs :)

    Pozdrawiam
    Anna
    www.basniowy-ogrod.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie skorzystam co prawda z tego kursu, bo igła i ja to mieszanka piorunująca ale to serce wyszywane tasiemkami jest piękne. Nie raz takie coś u kogoś podziwiałam, ale nie miałam pojęcia jaką metodą powstają takie różyczki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie wyszywałam haftem tasiemkowym, ale z Twoja pomocą chyba uda mi się wyszyć takie serduszko na walentynki. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy podczas prania [ręcznego oczywiście, bo do pralki nie ośmieliłabym się tego włożyć!] różyczki się nie zniszczą?
    Ciekawe za którym razem uda mi się choć trochę podobne serduszko zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  11. maiglockchhen - po delikatnym wypraniu nic się z różyczkami nie stanie,jednak trzeba bardzo ostrożnie prasować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny kursik na pewno mi się przyda:) ciekawe czy uda mi się takie piekne różyczki zrobić:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny kursik. Ciekawe różyczki, które można wykonać do różnych ozdób. Dziękuję. Kazia

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po sobie - będę mogła i Ciebie odwiedzić:)

Nowsze wpisy Starsze wpisy Strona główna