środa, 2 kwietnia 2014

Krokusy z krepiny - Jak zrobić? - Kurs obrazkowy


Krokusy z krepiny - kurs krok po kroku
 















Potrzebujemy:
- krepinę pod kolor krokusów,
- zieloną bibułę,
- klej,
- drucik,
- pasek białej kartki.
Krok 1
Krepinę tniemy na paski o długości 10cm, tak jak na zdjęciu.



Krok 2
Z całej długości tniemy, ale nie do końca pasy 1 cm.

Krok 3
Każdy z pasów w połowie długości, zwijamy.
Krok 4
Następnie powstaną nam 2 strony danego pasa i jeden wyginamy wypukle a drugi wklęśle.
Odcinamy 3 pasy i po złożeniu mamy takie, oto muszelki.

 
 
Krok 5
Ucinamy z żółtej krepiny paseczek o wymiarach 2cmx0,5cm, będzie to nasz środek krokusa. Nacinany go u góry na jeszcze mniejsze paseczki, które sprytnie zaginamy.
Klejem łączymy drucik z żółtą krepiną.
 
Krok 6
Zwijamy nasze 3 podwójne płatki krokusa, tak aby w centrum był nasz żółty środek i sklejamy wszystko do siebie.

Krok 7
Następnie okręcamy zieloną bibułą nasz drucik, czyli łodyżkę.
Zaginamy nadmiar drutu i na jego długości doklejamy drugiego krokusa, po czym resztę drutu odcinamy.

 
 

                 




 Krok 8
Wykonanie listków i pączka krokusowego.
Sama zielona bibuła jest bardzo wiotka a na rynku nie spotkałam się z odpowiednim kolorem zieleni, więc aby moje listki były sztywniejsze ucięła, na długości zwykłej kartki A4 pasek o szerokości 2cm.
Okleiłam klejem w sztyfcie, z obu stron pasek papieru i poczekałam aż dobrze wyschnie.
Następnie zgięłam go w pół i wycięłam pożądany kształt. Teraz tylko należy pociąć kolejne mniejsze paseczki na wąskie listki roślinki.
 
Wykonałam dodatkowo krokusowy pączek i cała roślinka gotowa :)
Myślę, że tak wykonany cała krokusowa roślinka, będzie inspiracją do swoich prac z bibuły lub z krepiny.
Serdecznie dziękuję za uwagę i zapraszam na resztę moich kursów wiosennych.

--------------
Jeżeli w jakikolwiek sposób zainspirujecie się moim kursem, podzielcie się swoimi pracami. Chętnie zajrzę na Wasze blogi! 
Ściskam! 
                                                                                                 Dorota
 


10 komentarzy:

  1. Piękne te krokusy i dziękuję za fajny kursik. Skorzystam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne dziękuję za kurs już skorzystałam i muszę powiedzieć że ie źle mi to wyszło jeszcze raz dziękuję za wszystkie kursy

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne dziękuję za kurs już skorzystałam i muszę powiedzieć że ie źle mi to wyszło jeszcze raz dziękuję za wszystkie kursy

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne krokusy :)
    Zapraszam do mnie:
    instagram: https://www.instagram.com/_mestieri_/
    strona internetowa: http://alicja-rekodziela.za.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł i wykonanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne kwiatuszki :)
    Zapraszam na moją stronę ;)
    alicja-rekodziela.za.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem, wspaniały kurs, gratuluję talentu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Ja też jestem pod wrażeniem te krokusy wyglądają jak żywe. Na dzień matki dostałam własnoręcznie robionego kwiatka od córki bo w przedszkolu je robili. Przyjechali do nich z warsztatami modrasova. Ten kwiatek jest wykonany z drewna osiki. Wygląda fajnie. Jak będę miła czas to może z córką zrobimy te kwiatki, o których jest mowa. Nie mam zdolności manualnych mocno ale może coś wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po sobie - będę mogła i Ciebie odwiedzić:)

Nowsze wpisy Starsze wpisy Strona główna