Prawa autorskie

Prawa autorskie! Wszystkie kursy, zdjęcia i rękodzieło na tym blogu, są mojego autorstwa. Swoim pracom poświęcam dużo czasu, dlatego proszę o nie kopiowanie moich kursów w celach zarobkowych oraz o niewykorzystywanie moich zdjęć, bez mojej zgody. Jeśli chcesz umieścić materiały z tego bloga na swojej stronie pobierz baner i go podlinkuj.

środa, 14 grudnia 2016

Choinka na szydełku, DIY - kurs krok po kroku

  Najpiękniejsze dekoracje świąteczne są wówczas, gdy sami je wykonamy. Świąteczne ozdoby szydełkowe są nie tylko trwałe, ale również mogą pięknie dekorować nie jedno wnętrze. Zapraszam więc na samouczek jak własnoręcznie, wyszydełkować choinkę. Nie jest to takie trudne :)

Potrzebować będziemy:
- nici w różnych kolorach,
- szydełko,
Uwaga: rozmiar szydełka musi być dobrany do grubości nitki,
(zielona gruba nitka, choinka o wysokości 14cm)

(cieniutka zielona nitka, szydełko 1,3mm, choinka o wysokości 6cm)

(nitka jasna, szydełko 1,5mm, choinka o wysokości 8cm)
- tasiemka,
- wypełnienie.

Krok 1 Wzór z opisem.
Na schemacie z choinką napisałam dokładnie jak przeliczony jest wzór, aby było łatwiej liczyć i szydełkować. Każdy wzór szydełkowy ma to do siebie, że charakteryzuje się pewną cyklicznością, czyli powtarzają się niektóre elementy. W naszym wzorze również, 5 słupków po środku choineczki. To będzie nasz punkt odniesienia do przeliczenia wzoru.

Początek:  Wykonujemy łańcuszek z 7 oczek i zamykamy go w koło oczkiem ścisłym.

rząd 1. – zaczynamy od wykonania 3 o.łańcuszka i w powstałe koło przerabiamy 8 słupków, czyli łącznie 9 słupków. Tak jak napisałam na schemacie, aby było łatwiej liczyć 3 o.łańcuszka traktujemy tutaj jako słupek, dla lepszej policzalności wzoru.

rząd 2. – wykonujemy 3 o.łańcuszka, odwracamy robótkę.

i wykonujemy pierwszy słupek wbijając w te same oczko na którym stoją 3 o.łańcuszka

a kolejne 3 słupki już na słupkach poprzedniego rzędu (czyli już łącznie mamy 5 słupków).

Teraz wykonujemy na tym samym słupku,  poprzedniego rzędu, 5 słupków.

Dalej wykonujemy 3 słupki a ostatnie 4 i 5 słupek wykonujemy razem, wbijając szydełko w ostatni słupek poprzedniego rzędu (to jest początkowy łańcuszek z 3 oczek rzędy pierwszego).

rząd 3. – 3 o.ł odwracamy robótkę i 7 słupków (razem 8 słupków)

5 słupków wykonujemy zawsze wbijając w 3 słupek z 5 słupków poprzedniego rzędu.

Dalej 8 słupków pamiętając, że 2 ostatnie słupki przerabiamy na ostatnim słupku poprzedniego rzędu.

rząd 4. - 3 o.ł odwracamy robótkę i 10 słupków (razem 11 słupków)

5 słupków

11 słupków

rząd 5. - 3 o.ł odwracamy robótkę i 13 słupków (razem 14 słupków) + 5 słupków + 14 słupków.

rząd 6. - 3 o.ł odwracamy robótkę i 16 słupków (razem 17 słupków) + 5 słupków + 17 słupków.

rząd 6a.(kropeczki czerwone) – W tym rzędzie już jest inaczej, ale dalej nie ma tu nic trudnego J Odwracamy choinkę i wykonujemy 11 oczek ścisłych na poprzednich 11 słupkach.

rząd 7. – kontynuujemy podobnie jak do rzędu szóstego, czyli tuż po oczkach ścisłych 3 o.ł i 8 słupków (razem 9 słupków) + 5 słupków + 9 słupków.

rząd 8. – 3 o.ł odwracamy robótkę i 11 słupków (razem 12 słupków) + 5 słupków + 12 słupków.

rząd 8a. (kropeczki czerwone)- W tym rzędzie podobnie jak w rzędzie 6a, odwracamy choinkę i wykonujemy 9 oczek ścisłych na poprzednich 9 słupkach.

rząd 9. - kontynuujemy naszą robótkę, czyli tuż po oczkach ścisłych 3 o.ł i 5 słupków (razem 6 słupków) + 5 słupków + 6 słupków.

rząd 10. – ostatni rząd J 3 o.ł i 8 słupków (razem 9 słupków) + 5 słupków + 9 słupków.

Na powyższych zdjęciach można zauważyć, że pikotkę już wykonałam, odbiega to troszkę od schematu z opisem, ale jak wykonamy ja teraz, to też będzie ładnie J

Krok 2 Do wykonania naszej choinki z wypełnieniem, potrzebujemy 2 sztuki tak wyszydełkowanych choineczek.
Tym razem dalszą część kursu posłużą nam choinki w kolorze kremowym. Na schemacie będziemy wykonywać kropeczki zielone, czyli same oczka ścisłe.

Zostawiamy cały otwór na dole, aby wypełnić choinkę np. kulkami silikonowymi lub owatą.

Krok 3 Wykończenie.
Ostatnim etapem jest zamknięcie otworu, dalej oczkami ścisłymi. Praktycznie na tym etapie praca jest skończona.

Nasza choineczka nabierze świątecznego charakteru jeśli jeszcze udekorujemy ją kokardka i tasiemką do zawieszenia, w kontrastowym kolorze.

Gotowa choineczka :)

 --------------
Jeżeli w jakikolwiek sposób zainspirujesz się moim kursem, podziel się swoimi pracami. Chętnie Cię odwiedzę! 
Ściskam! 
                                                                                                 Dorota

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nowsze wpisy Starsze wpisy Strona główna