Prawa autorskie

Prawa autorskie! Wszystkie kursy, zdjęcia i rękodzieło na tym blogu, są mojego autorstwa. Swoim pracom poświęcam dużo czasu, dlatego proszę o nie kopiowanie moich kursów w celach zarobkowych oraz o niewykorzystywanie moich zdjęć, bez mojej zgody. Jeśli chcesz umieścić materiały z tego bloga na swojej stronie pobierz baner i go podlinkuj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 22 lipca 2017

Program do rysowania schematów szydełkowych - krok po kroku


Myślę, że nie raz szukamy w internecie programów, które ułatwią nam pracę lub ją przyspieszą. Szukałam od dawna programów internetowych do rysowania schematów szydełkowych, do tej pory znalazłam trzy. Na końcu wpisu są linki do pozostałych programów, które są do ściągnięcia na komputer. 
Program który chcę opisać, jest online i nic nie trzeba instalować.


 https://www.stitchfiddle.com/en/chart/new/crochet - generator wzorów szydełkowych online.

Wchodzimy na Free form i rysujemy swój wzór :)

Dziś chciałam pokazać Wam jak skorzystać z generatora wzorów. Tak jak napisane jest wyżej, jak wejdziemy w ikonę "Free form", to ukaże nam się panel do rysowania dowolnego schematu. 
Program jest w języku angielskim, jednak jak umiesz czytać schematy szydełkowe, to łatwo rozpoznasz podstawowe symbole. 
Jak otworzymy zakładkę Help i wejdziemy w pierwszy link, to pokaże nam się pomoc filmowa, która wyjaśnia jak posługiwać się programem. 

Przechodzimy do podstrony Freeform crochet charts - Draw symbols, 
gdzie znajdziemy krótkie instruktarze filmowe, jak korzystać z programu.

Jak wstawiać symbole:



Jak usuwać symbole:



Jak edytować symbole cz 1:



cz.2:


W poniższym filmiku pokazane jest jak można zmieniać ustawienia symboli, tu mamy okrąg.


Mój projekt w tym programie, praktyczne rady:
- każdy element edytujemy wówczas jak podświetli się na czerwono,
 - każdemu symbolowi można przypisać inny kolor, klikając na dany symbol po lewej stronie 2-krotnie, pokaże nam się paleta barw, wybieramy kolor.


Logowanie i zapisywanie swojego schematu.
Jak zalogujemy się na stronie, wystarczy wpisać swój email i dowolne hasło, to projekty zapisują się naszym panelu i możemy go pobrać w formacie png w  rozmiarze M lun S. 

Wchodzimy w zakładkę "My charts", klikamy na nasz projekt. 


Dalej klikamy w "Dowloand charts" i zapisujemy swój projekt na dysk :)



To kwiatuszek wyszydełkowany wg tego schematu:


Powiem krótko, warto i polecam :)
Napiszcie jak Wy radzicie sobie z rozrysowywaniem swoich wzorów szydełkowych? Wolicie ręczne rysowanie, czy bardziej to profesjonalnie wyglądające przez program komputerowy?
Jeśli wpis był pomocny i praktyczny, będzie mi niezmiernie miło jak się nim podzielisz :)

Pozostałe programy, którymi warto się zainteresować, to:



--------------
Jeżeli w jakikolwiek sposób zainspirujesz się moim kursem, podziel się swoimi pracami. Chętnie Cię odwiedzę! 
Ściskam! 
                                                                                                 Dorota

9 komentarzy:

  1. O kurczę, blog idelany dla mojej mamy, super !

    WORLD OF ALEKS

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy bym nie przypuszczał, że istnieją już tego typu programy. To wielkie udogodnienie dla osób parających się szydełkowaniem! I jakie świetne wzory można dzięki temu uzyskać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są już takie programy :) Pod linkiem do generatora można tez stworzyć wzory do prac na drutach, oraz wzory krzyżykowe :)

      Usuń
  3. Ja się na szydełkowaniu nie znam, polecę program siostrze ona coś czasem dziergała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za polecenie :)

      Usuń
  4. Moja mama i dużo moich ciotek pięknie szydełkują ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To dla mojej mamy pewnie byłoby fajne. Ja nawet jakbym chciała to niestety brak mi czasu ostatnio, żeby choćby poczytać. Ale program super. Dla mnie to czarna magia te wszystkie wzory itd:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie to taka abstrakcja, jakby ktoś mi kazał malować kaplicę sykstyńską :).

    OdpowiedzUsuń

Nowsze wpisy Starsze wpisy Strona główna